O MATEŘSKÉ ŠKOLE
Naše mateřská škola se nachází v klidné části Brna s dobrou dostupností MHD. Velkou předností je prostorná zahrada se vzrostlou zelení, pískovišti a herními prvky, která dětem poskytuje bezpečné a inspirativní prostředí pro hry i pohybové aktivity. Provozní doba školky je od 6:45 do 16:45, což rodičům umožňuje sladit rodinný i pracovní život.
Kapacita školy je 84 dětí, rozdělených do čtyř tříd – tří běžných a jedné logopedické. Logopedická třída je určena dětem s vadami výslovnosti, které k nám docházejí na základě doporučení SPC. O děti pečuje zkušený tým pedagogů, asistent pedagoga, provozní zaměstnanci i kuchařky, kteří společně vytvářejí příjemné a podnětné prostředí.
Naším cílem je, aby se děti cítily v mateřské škole spokojeně a bezpečně. Klademe důraz na individuální přístup, podporu samostatnosti a rozvoj přirozené zvídavosti. Zvláštní pozornost věnujeme rozvoji pohybových dovedností, environmentálnímu vzdělávání a předčtenářským kompetencím, které jsou pro děti důležitým základem do budoucího vzdělávání.
Denní program je pestrý a vyvážený – zahrnuje volnou hru, řízené činnosti, logopedickou péči, pobyt venku, tvořivé i hudební aktivity a odpočinek. Velký důraz klademe na pohybové aktivity a pobyt venku, který je součástí každodenního programu bez ohledu na roční období.
Naše mateřská škola je místem, kde děti nacházejí radost, přátele, bezpečí a inspiraci pro svůj další rozvoj. Spolupráci s rodiči vnímáme jako klíčovou – otevřená komunikace a společné akce nám pomáhají vytvářet přátelskou atmosféru a posilovat vztahy mezi školkou a rodinou.
Okolí naší školky umožňuje vycházky do prostředí lesa, do Zamilovaného háje, na několik hřišť a lesoparku. Tyto lokality umožňují dostatek podnětů pro spontánní činnosti, ale i pro ekoaktivity v souladu se zaměřením naší školy.
Koncepce školy
Základní filozofie školy je osobnostní a citový rozvoj dítěte s ohledem na jeho individuální potřeby a zájmy, se zaměřením na péči o přírodu a životní prostředí. Posláním naší MŠ je rozvíjet zdravě sebevědomé dítě.
Základní cíle:
- položit základy vzdělávání dětí podle jejich zájmu, možností a potřeb. Motivovat děti k dalšímu poznávání a učení, učit děti žít ve společnosti ostatních.
- pomáhat dětem, aby se cítily bezpečné a milované
- pěstování úcty k vlastní osobnosti, vytváření funkčních mezilidských vztahů, to vše v atmosféře bezpečného sociálního klima v MŠ
- rozvíjet estetické cítění, pěstovat u dětí lásku k přírodě, k obci, kde žijeme, ke kamarádům a zaměstnancům MŠ
- klást důraz na prožitkové učení a úzkou spolupráci s rodinou
- rozvíjet a podporovat sociální dovednosti, schopnost vyjadřování pocitů a spolupráce ve skupině jako základ dospělého prosociálního chování
- podporovat a rozvíjet spontánní činnosti, jejich denní potřeby a zkušenosti
- osvojovat si etické priority – netrápit, neubližovat, neničit, odmítat sobectví
- odstraňování a náprava vadné výslovnosti u dětí, rozvoj a kultura jejich řeči
- dostatečně laskavým, vstřícným, přátelským a podnětným prostředím probouzet v dítěti aktivní zájem a chuť se dívat kolem, naslouchat, objevovat, ale i s odvahou ukázat, co vše umí, dokáže a zvládne
- rozvíjet pozitivní citové vztahy k sobě a druhým, vytvářet ovzduší vzájemné důvěry.
- všestranně a nenásilně rozvíjet osobnost dítěte, poskytnout mu určitou volnost a soukromí. Nenutit děti do činností.
Cílem by mělo být šťastné dítě, které se do MŠ těší. Dále chceme, abychom dny v mateřské škole společně prožili příjemně, abych děti odcházely domů s takovými prožitky, které naplňují naši touhu mít přátele, poznávat okolní svět, objevovat, učit se apod.
PROVOZNÍ DOBA
Ráno: 6:45hod. – 8:30 hod.
Do 8:00 hod se schází děti s povinnou předškolní docházkou, mladší děti se schází do 8:30 hod.
Po obědě: 12:30hod. – 12:45hod.
Odpoledne: 14:45hod. – 16:45hod.
Od 6:45hod. do 8:30 hod. se děti schází ve své kmenové třídě
Od 16:00 hod do 16:45 hod budou děti v „rozcházející třídě“, dle aktuálního rozpisu.
Režim dne
Ranní blok
6:45 hod – 8:30 hod postupné scházení dětí ve své třídě
Do 8:00 hod se schází děti s povinnou předškolní docházkou, mladší děti se schází do 8:30 hod.
6:45 hod. – 9:00 hod. Hry dle přání dětí, individuální péče, logopedická péče, hravé činnosti a pohybové aktivity, rozvíjení podnětů nabízených učitelkou.
9:00hod. – 9:15hod. Hygiena, svačina
9:15hod. – 9:45hod. Postupné dokončení činností a prací, společné přivítání dne, diskuze, zhodnocení činností, individuální, skupinové, společné aktivity, hudební a pohybové činnosti, logopedické chvilky.
9:45hod. – 10:00hod. Příprava na pobyt venku
10:00hod. – 12:00hod. Pobyt dětí venku, při kterém probíhají řízené i volné činnosti a aktivity zaměřené na relaxaci, pohyb, výchovu a vzdělávání dětí. Pobyt venku je také spojený s pozorováním, poznáváním, experimentováním a otužováním.
12:00hod. – 12:30hod. Hygiena, oběd. Děti jsou vedeny ke kulturnímu stolování a sebeobsluze.
Klidový blok
12:30hod. – 14:30hod. Hygiena, ukládání ke spánku, poslech pohádky, relaxační hudby, spánek a odpočinek. Respektujeme rozdílné potřeby dětí.
14:30hod. – 14:45hod. Hygiena, svačina
Odpolední blok
14.45hod. – 16.45hod. Odpolední zájmové činnosti, logopedická péče, didakticky zacílené činnosti, pohybové a spontánní hry dle přání dětí.
Od 16:00 hod – 16:45 hod – Je pobyt dětí ze tříd v rozcházející třídě dle rozpisu .
Doba určená pro přebírání dětí zákonnými zástupci.